Te-ai intrebat vreodata ce conteaza cu adevarat in SEO? Ce lucruri contribuie pentru ca site-ul tau sa se situeze mai bine in motoarele de cautare? Ce elemente ar face ca siteul tau sa stea mai bine? Care este ingredientul secret pentru a castiga? Iata 7 lucruri simple care conteaza in optimizarea site-ului tau.
1. Cuvintele cheie
Cuvintele cheie sunt importante deoarece ele evidentiaza siteul tau in motoarele de cautare. Cuvintele cheie bune lucreaza in ambele directii: evidentiaza siteul tau in motoarele de cautare si te ajuta sa-ti gasesti repede piata in cadrul careia trebuie sa activezi. De asemenea, cuvintele cheie au rol hotarator in studierea competitiei.
2. Continutul
Analistii SEO iti vor spune: „Content is king” (tradus ad litteram = „Continutul este rege” -> continutul primeaza). Corect. Chiar daca esti black hat SEO, continutul va fi intotdeauna vital pentru optimizarea site-ului tau. Continutul este partea esentiala. Ea determina cititorii tai, deci determina, in ultima instanta, calitatea traficului.
De asemenea, continutul trebuie sa fie conform cu cuvintele tale cheie: ele trebuie sa se regaseasca in continut. Daca nu, vor fi nefolositoare atat continutul, cat si cuvintele cheie.
3. Tagurile meta
Tagurile meta sunt bucatelele de cod care sunt „ascunse” in headerul paginii tale. Acestea sunt citite de catre toate motoarele de cautare, insa Google nu le foloseste pentru a determina PR-ului (unii cretinoizi folosesc, spre exemplu, lungi siruri de cuvinte cheie).
Cu toate acestea tagurile meta sunt importante, deoarece ele cresc importanta cuvintelor cheie si, de asemenea, determina despre ce este siteul tau (la cautare Google foloseste un extras din descrierea meta a paginii tale).
4. Imaginile
Imaginile sunt de cele mai multe ori trecute cu vederea cand vine vorba intre webmasteri / detinatori de siteuri. Nu subestimati acest aspect! Textul alternativ care corespunde fiecarei imagini este vital atunci cand se face o cautare dupa imagini specifice nisei voastre.
Imaginile pot, de asemenea, creste numarul de cititori ai siteului tau, deci pot creste traficul.
5. Domeniul
Numele domeniului tau conteaza! Daca numele domeniului nu are nimic de-a face cu continutul nu vei pierde „puncte Google”, ci doar ca nu vei castiga in plus. Daca vrei intr-adevar sa fii serios apropo de SEO atunci este bine ca numele domeniului tau sa fie legat de (asociat cu) continutul, tagurile meta si cuvintele cheie.
6. Backlink-urile (IBL)
Este elementul crucial off-site pentru a creste PR-ul. Backlink-urile determina daca siteul tau urca in cautari cat mai sus sau daca el ramane de negasit. Web 2.0 a facut din Internet un loc mai sociabil. Siteul tau trebuie sa fie mai sociabil SI EL! Daca nu este recunoscut de catre siteuri care sunt in aceeasi nisa cu al tau, atunci nu vei primi „puncte Google”.
Trebuie sa ai backlink-uri de calitate si relevante daca vrei sa ajungi in primii 3. Asta este una dintre regulile Google.
7. Factorul uman
Chiar daca ai cuvinte cheie, continut si taguri meta „beton”, daca vizitatorii nu te pot intelege, atunci este un esec. Sunt inutile. Cat la suta dintre oameni inteleg SEO si termenii lui tehnici? Poate doar 1%.
Oamenii „normali” nu pot intelege SEO daca le explici doar folosind termeni tehnici. Trebuie sa le explici pe intelesul lor, sa faci siteul in asa fel incat sa fie inteles de catre ORICE om. De ce? Simplu: fiindca aia este nisa ta, aceia sunt vizitatorii tai.
Aplica ceea ce citesti!
Acum ca stii aceste 7 lucruri simple care conteaza in optimizarea site-ului tau, aplica-le! Vezi cum ti se potrivesc tie si siteului tau.
Iar in cazul in care ti-a iesit da-mi si mie de veste ;)
Folosesc cat de cat Seo, mai mult face tema in locul meu treaba. Stiu lucrurile legate de imagini si folosirea alt, care o fac mereu. Folosesc cuvinte cheie doar daca le pomenesc cel putin odata in cotninut. Din ce stiu eu, intre 10 si 20 de etichete, care sunt trecute ca si cuvinte cheie, sunt numai potrivite. :D
Si totusi, degeaba ma aduci aici, sa zicem prin Google, daca nu pot sa iti citesc site-ul, tinand cont ca bg e negru si culoarea fontului #fff …fix invers ar trebui sa fie, nu?
In plus…continutul ala rege pe unde-ar fi? Caci trecand peste tema wp respingatoare…concret, eu ca incepator SEO mai mult de ALT pe imagini n-am invatat din acest articol.
Ana, daca nu ai invatat nimic in afara de ALT / imagini, probabil celelalte 6 iti erau cunoscute. Dar nu toti sunt la fel de initiati, nu? :)
Parerile celor pe care i-am intrebat despre cum arata siteul meu sunt impartite 50% – 50%. Pana la urma cred ca tine de gusturile fiecaruia.
Ah, iar am fost prea subtila!
Bun, un incepator nu are ce invata din articol pentru ca nu spui nimic concret (mai mult de ALT pe imagini). Sunt generalitati pe care oricine le poate scrie dupa o singura lectura despre SEO pe net.
A cunoaste cum se pune ALT-ul pe imagini nu inseamna ca stii SEO, ci e o chestiune de bun simt.
Parerile oamenilor care intra in comunitate sunt relevante, insa prin SEO vrem sa-i atragem si pe cei de pe Google, nu-i asa?
Nu zic ca as cunoaste eu mai multe decat tine…dar tu ma urmaresti pe Twitter si m-am gandit sa iti dau un sfat gratis si prietenesc – sa treci la lucruri mai concrete daca vrei sa construiesti credibilitate pentru tine si pentru blog.
Reputatia nu vine numai din ceea ce spui ci si din studiile pe care le-ai efectuat, experienta in firme/agentii/companii care sa sustina cunostintele din domeniul despre care alegi sa vorbesti.
Repet, nu mi-o lua in nume de rau…e doar un sfat prietenesc.:)
Am intalnit n pagini unde nu numai ca nu se puneau, lasand alt=””, ci lipseau cu desavarsire.
Reputatia vine din FAPTE, iar aici pe blog nu ma voi da in stamba sa spun ce mare si tare sunt eu, desi as avea ceva-ceva de zis, ci voi incerca sa postez atunci cand chiar am ceva de spus cititorilor (sau cand am ceva pe suflet).
In final … multumesc pentru sfaturi, Ana ;) Nu ma certam cu tine, ci incercam sa-ti spun si partea mea de poveste. Intr-adevar mai am de lucru la calitatea expimarii (n-am avut niciodata vocatie de dascal / orator) si mai mult ca sigur si de invatat. Invatam permanent, nu? :)
„Reputatia vine din fapte.” Minunat. Atunci hai sa vorbim doar din ce facem. Tu lucrezi in DTP si Web Design. Scuze, dar chiar n-am observat unde-i trecut SEO in CV.
Ma scuzi de impertinenta, dar chiar mi-ar placea sa vorbim despre lucruri pe care le-am facut, nu doar din ce-am citit.
Nu-i problema, Ana. Nu e vorba de impertinenta, ci de necunostinta de cauza in cazul tau.
Hai sa vorbim despre ce am facut eu la nivel de amatorism/hobby pe SEO (desi este amintit doar in ultima propozitie din lista).
Cauta, te rog, graffiti romania si citate celebre pe Google / Yahoo / Bing si spune-mi unde vezi siteurile romaniangraffiti.ro si citate-celebre.ro. Multumesc.
Si ar mai fi un 8. – o metoda putin mai neobisnuita insa am simtit-o pe pielea mea – o crestere destul de dramatica in cadrul rezultatelor cautarilor Google o reprezinta introducerea de continut AdSense pe site (insa destul de dificil de a fi acceptat in programul AdSense in multe cazuri – eu unul am tot stat la taclale 1 an cu ei pana sa ma aprobe).
Asta ca o mica introducere, ca sa „ma bag in seama” :D
Salutari de la Valcea nenea Alex .. Long time, no see … Te-am descoperit astazi – spre rusinea mea – si mi-am zis sa iti transmit toate cele bune.
Cheers
Oooooo Shushulicaaaaa :D Looong time, indeed … da, si asta ajuta la indexare, fiindca intra crawlerul pentru a vedea ce reclame sa serveasca ;) La fel de bine ajuta si Webmaster Tools.
Alex,
Uite, eu chiar nu am nimic cu tine. Oricine poate sa isi dea cu parerea despre un lucru. Initial, ti-am spus doar ca articolului tau ii lipsesc elemente concrete de care ar beneficia un incepator. Eu as fi incercat sa aduc mai multi pasi in articol si atat.
Si mie imi placea SEO dar pana n-am lucrat intr-o agentie, dupa anumite standarde de performanta si pana n-am avut niste 30+ colegi de la care sa invat, nu prea stiam ce inseamna SEO, CRO s.a.m.d. dar aveam impresia ca stiu.
Cand treci de optimizarea a 100 de site-uri diferite si pe .com pentru clienti mai mari si mai mici, ajungi sa vezi un pic altfel lucrurile.
Imi pare rau sa-ti zic dar exemplele tale de SEO Performance nu sunt chiar ok pentru ca vorbesti de pozitionari pe cuvinte cheie prezente in numele domeniilor. E firesc sa apari pe acele cuvinte + in .ro este mai usor, concurenta mica si putini cei care stiu.
Te rog nu incerca sa ma convingi de niste lucruri. Chiar as vrea sa inchidem discutia. Tot ce te rugam era sa aduci un pic mai multe exemple concrete in articol.
Ana, eu nu incerc sa te conving, am raspuns doar punctual la ce ai intrebat. Ca este sau nu performanta SEO asta nu pot sa cuantific fiindca nu am cum.
Considera discutia incheiata :)
Ma tot sacaie ideea asa ca revin la articolul asta si la comentariile tale, Ana :) M-a deranjat tonul si faptul ca am avut impresia ca sunt luat la misto la un momenta dat (poate ca m-am inselat).
Tot ce stiu acum (si dtp, si seo, si design) am invatat de unul singur, dandu-ma cu capul de pereti, invatand din practica, lucrand zi de zi.
Vezi tu, Ana, asta e si marea mea „drama”. Nu am cu cine discuta pe SEO, web, tehnologie in general … desi mi-as dori sa invat mai multe. Una e sa citesti pe nu stiu ce blog / forum si alta e sa vorbesti face2face cu omul.
In orice caz, mi-a facut placere sa dialogam! Si asta pe un ton civilizat … sunt din ce in ce mai rari oamenii de genul asta. Gata, am tacut. Consider discutia incheiata acum :)